n18h06i93 :)

nikmat yang ada tak kan terasa selagi ianya tak hilang dari depan mata

Tuesday 20 December 2011

opsss!!

salam semua..
comment voulez-vous tous?
J'espere que tout le monde est beau


today is 20th of Dec..
countdown : 3 days to go..
untuk apa??
FINAL!!!
waargh!!
seram larh..
yesterday, 19th Dec, kuiz last..
susah sangat3 lar..
rasa macam nak nanges masa jawab kuiz..
glad, i'm not..
malu kokram lar triok dale kelas sebab dopleh jwb kuiz jah..
hak hak hak...


today, sekarang, now,,
aku nk mengarut pasal sesuatu yg aku tak rasa ada keperluannya untuk aku mengarut di sini ( okey.. aku dh mula mengarut nh )
huargh huargh huargh..
tak sopan betul


okey, berbalik kepada story aku hari ni..
first thing first..
aku nk soal korang...
chehhh!!
main kuiz-kuiz lar pulak..
ok ok ok..
macam ni..
kalau korang la kan, katakan korang nak bagi hadiah kat anybody jela for his/her achievement in anything..
korang bagi benda baru or benda yg dh dipakai??
yg, erm..., kalau ikut tafsiran aku , bukan benda baru..
benda yg memang korang beli with intention nk bagi kt budak tu, tapi korang dh rasmikan @ pakai dulu??


for me, it is kurang sesuai lar cz we give somebody something to value him, her, to show our appreciation..
memang sangat3 tak sesuai lar, kalau ikut kamus hidup aku..


lagi satu..
benda yang dah dipakai,
ngan benda yang dah dipakai,
tp diproses semula menjadi benda baru adalah tidak sama, sama sekali, okey??


kalau benda baru, dipakai berulang-ulang,
lama-lama akan jadi buruk..
TAPI!
benda yang dah dipakai, 
yg dah lama,
bila diproses semula akan jadi benda baru..
alaa..
macam slogan reduce, reuse and recycle tu lar..
ececece~




slogan yg lebih kurang macam yg ni lar..hehehe  :)




what i'm talk here is and are based on experience..
benda yg aku sebut kt atas, i experience it MYSELF..
bukan ciplak org lain punya...


aku perhati lar, ada seorang insan ni, dia bought something for somebody yg aku agak, important jugak lar dalam hidup dia..
yg aku macam tak berapa berkenan,
the thing dia bought, dia pakai dulu..
benda tu, electronic stuff..
kalau benda camtu kan, takleh jatuh2..
bak kata kawan aku, nti segala parts dalam longgar..
mudah rosak lar jadinya..
tp, yg dia nk bg kt somebody tu, dia guna dulu..
jatuh lantai tu, ntah lar..
xtw lar aku dh berapa kali..


kalau korang rasa korang tak nak orang lain buat macam tu kt korang,
korang-korang jangan la buat macam tu tau..
kalau aku lar, aku tak berapa suka orang buat macam tu kt aku..
tp aku tahu..
kawan-kawan aku takkan buat macam tu sebab kawan-kawan aku semua budak baik-baik..
kan3??
hehe





* de mauvaises choses arrivent quand vous desireux de le faire.. with <3 *

No comments:

Post a Comment