n18h06i93 :)

nikmat yang ada tak kan terasa selagi ianya tak hilang dari depan mata

Tuesday 13 December 2011

anyong!!

salam..
anyong hasaeyo!!
nuur husna ismail imnida!!
eotteohge dangsin-eun??
nan gwaenchanh-ayo!
nan jigeum maeu haengbog ojeon
 ( aku mengarut apa ni?? )
hak hak hak..


okeh okeh
rilex friends
aku masih sihat..
masih lagi waras
haha ..
hari ni, rasa sedikit bengang..
kenapa??
meh nak story sikit..



this week, aku balik umah pak cik aku..
and then, aku migrate to my aunt's place ( macam aku cerita sebelum ni )
and last day, migrate to my uncle's back..
pagi tadi, hampir-hampir miss subuh!!!
ASTAGHFIRULLAH!!!!
nasib baik tak miss
hak hak


semalam, aku campak baju2 sama tudung and seluar2 kotor masuk mesin basuh
and my aunt on the machine so that the machine will carry out it's duty ( duty basuh baju lar )
we go to bed without sidai those baju
and this morning, after bangun tido, aku sidai la baju2 yang berbasuh semalam tu..
sidai kat penyangkut baju and kat beranda..
bila angkat baju petang tadi, aku terperasan yang tudung aku sehelai tak de!! ( in other mean, hilang!! )
cari punya cari punya cari, tak jumpa jugak..
mak sedara aku masuk cari dalam bilik dia..
kot2 she had mistakenly and tak sengajaly took the tudung into her room..
but, she also couldn't find it there..


so, we look for it around the house ( flat house je..takde la besau sangat )
we look under the sofa..
not there
in the bakul baju bersih..
also not there
in the washing machine..
also not there larr!!!!
dalam bilik takde, dalam kotak takde, kat ampaian pom takde..
serius bengang terasa
pastu, mak sedara aku yang sorang lagi, yang sesaja mai lepak ngan family dia suruh aku bersabar jap..
so,
aku rilek2 jap atas kerusi
she ask me to have dinner,
tapi aku takde mood nak makan..
ni la manusia yang bernama wan nuur husna anak bapak aku, pak cik wan ismail..
mudah sangat nak ter'emo' sebab benda2 gini..
hak hak hak..


pastu, pukul 9.00 lebih2, pak sedara aku nak hantar aku balik hostel..
aku pun blah la bawak barang2 aku..
aku bagitau bini dia,
" cik izon, kalau jumpa tudung ore, bawak balik lar deh.. "
and she say,
" ookeh! "
then, aku jalan nak gi kat kereta ngan anak dia..
sambil jalan, mata melilau..
then,
TADAA!!
my eyes caught the sign of my tudung at the ampaian jiran bawah!!
perghh!!!
terus aku lari gi capai tudung tu ( even tangan tengah bawak buku 10 kilo )
haha..
FIND IT!!!
tergelak sepupu aku..
rupa-rupanya tudung tu melayang jatuh
the jiran bawak took it and niat dia nak bagi esok la kot..
coz, selalu jugak baju mak sedara aku melayang jatuh and the kind jiran kutip and suruh anak dia bagi balik..


kenapa aku gelabah sangat cari tudung tu??
sebab,
1st : aku pakai tudung tu bila nak turun gi koop malam-malam kat hostel
2nd : pakai masa gi basuh baju kat hostel
3rd : pakai masa gi sidai and angkat baju, kat hostel jugak
4th : pak sedara aku dah nak pindah g tengganu.. susah la kalau tak jumpa jugak..


sengal tak rasa?
aku rasa sengal..






 haa!! tudung yang aku pakai ni lar yang aku usaha cari tu!!
( ommo!! aku nampak macam makcik2! )

btw, gambar atas tu, gambar aku ngan sepupu aku..
kan last night aku cakap tak leh nak upload gmbar..
sebab gaduh nak balik umah pak sedara aku
that's why ending post pom macam tak best ( ada korang kesah?? )
ni, kat bawah ada lagi gambar kitorang went to the marhaban and bbq..
tapi, bukan kat tempat tu lar..
ni lepas kitorang balik je..
haha



 wahidah, aku, along and baby, then angah..

perasan tak?? adah, aku and angah wore the same jubah derr!!
but, diff color lar
kebas jubah along..haha


mak sedara aku and sepupu2 aku pesan, lepas ni balik la lepak umah diorang..
sebab that was the first time aku overnight umah dia since masuk uia..
and i said,
" susah derr! takde LRT turun kat sungai tua.. "
haha.. 
pape pom,
this week is a best and a meaningful and an unforgetable week..
i've done and experience so many things this week..
alhamdulillah....



'o' .. mati lah!! lab report tak siap lagi!!!

No comments:

Post a Comment