n18h06i93 :)

nikmat yang ada tak kan terasa selagi ianya tak hilang dari depan mata

Saturday 24 December 2011

binatang?? haiwan?? animal??

salam..
kisah hari ni,
kisah pasal binatang..
kisah benar yang sangat-sangat benar dan real...
bukan rekaan..

kelmarin,,
aku balik sendiri umah mak sedara aku..
mula2, naik bas..
pastu, naik lrt kat stesen u..
pastu,  naik ktm kt kl sentral...

kisah pertama : atas bas
begini.. aku jalan dari hostel g main gate..
turun bukit yg curam..
pastu, daki bukit balik g tempat tunggu bas kat luar uia..
tunggu punya tunggu punya tunggu,
tak sampai2 jugak bas tu
lama kot aku tunggu!
aku sorang ladies with 3 guys at the bus stop..
ahaks!

then, duk atas bas, aku duk tepi tingkap..
sedang aku usya2 kete kt tepi,
aku nampak sekor binatang duk kt belakang keta 4x4
ANJING!!
opss! dog..
hehe
besau weh!
even binatang tu duk dalam kete,
seram la jugak
terbayang yang anjing tu keluar gigit manusia..
haha

kisah kedua : kat stesen ktm..
aku naik ktm kat kl sentral..
lama tunggu pak cik ktm tuh
dah la bergerak cm siput!
ishhh
sedap2 aku landing atas kerusi, ada manusia sound,
" kepada penumpang yang ingin ke sentul dan batu caves , sila turun di stesen seterusnya. "
aku turun la..
sekali lagi tunggu pakcik ktm yang lambat yang memang menguji kesabaran..
turun kat batu caves, aku tunggu pak sedara aku mai ambik..
aku tunggu betul2 depan india punya temple..
dibuatnya malam tu diorang tengah 'semayang'..
bercahaya la jugak tempat tu..
then, aku 'ter'pusing kepala kat belah kiri dekat esklator..
ANJING!!!!
bukan sekor derr..
DUA EKOR!!!!
makin lama, anjing tu makin dekat ngan aku..
siot takut!!!!!!
dalam hati ni,
" Ya Allah, jangan la Kau bagi anjing tu datang dekat... "
pat lima kali jugak duk ulang doa tu...
haha..
tapi, banyak kali jugak anjing tu nak main2 ngan aku..
mai dekat2, jelir2 lidah kat aku..
mau je aku campak sandal buruk aku kt muka anjing tu..
sejam jugak laa aku duk kt stesen ktm tu..

kisah ketiga : umah mak sedara aku..
lepas aku 'main2' ngan anjing kt stesen ktm, pak sedara aku dtg pick-up..
duk atas keta otw balik umah, anak dia duk main game..
tergelak jugak kitorang atas keta tu ..
sampai umah, akuu disambut oleh kucing2 kesayangan pak sedara aku..,
nama mereka,
nikon sama boboiboy!!
kesian nikon..
dia kena asthma..
ishh3..
banyak cerita kami bertiga..
hak hak hak..
tadi, masa nak masuk bilik nk semayang,
aku terlangkah si boboiboy!
tu takpe ag..
lepas tu, aku terpijak ekor dia derr!!
" MEOWW!! "  ( bayangkan si boboiboy teriak gitu )
nasib baik dia tak tinggal love scar kat kaki aku..hak hak hak...
sekarang ni pom,
si boboiboy tengah pandang sini..
dia tahu la kot aku tengah mengumpat pasal dia.
hak hak hak..

p/s :
tengah tunggu mak sedara aku.. nk hntar aku pegi stesen bas.. KB!! wait for me!!

No comments:

Post a Comment